Nieuwe arbeidsmarktcampagne toont veelzijdigheid sector transport en logistiek

Transport en logistiek is onmisbaar. Dagelijks zorgen 300.000 professionals voor de bevoorrading van Nederland en Europa. Achter elke levering schuilt teamwork, vakmanschap en een sector die in beweging blijft. Vandaag lanceren sociale partners (TLN, VVT, FNV Transport en Logistiek en CNV) de landelijke campagne ‘Wereldteam’ over de vele loopbaanmogelijkheden in sector transport en logistiek.
Gepubliceerd:


Sector met toekomst

De arbeidsmarkt verandert. De sector kampt met arbeidsmarktkrapte en vergrijzing. Tegelijkertijd biedt de sector een breed palet aan loopbaanmogelijkheden — van HR-medewerker tot vrachtwagenchauffeur, van dataspecialist tot kraanmachinist. Met deze campagne laten werkgevers en vakbonden samen zien: werken in deze vitale sector is veelzijdig, waardevol en toekomstbestendig. Zij willen daarmee nieuwe instroom stimuleren en de trots binnen de sector versterken.

Werken in een wereldteam

De boodschap is helder: Transport & Logistiek – Dan werk je in een Wereldteam. De campagne laat zien waar de sector voor staat: samenwerking, collegialiteit, diversiteit aan functies en volop kansen voor ontwikkeling. Wie kiest voor Transport & Logistiek, kiest voor betekenisvol werk in een team dat altijd doorgaat. De campagne is te horen op de radio, te vinden op social media en onderweg zichtbaar via abri’s.

Onderdeel van bredere arbeidsmarktaanpak

De arbeidsmarktcampagne Wereldteam sluit aan bij de eerder gelanceerde campagne Het lukt alleen met logistiek’. Die campagne laat zien hoe onmisbaar de logistieke sector is in het dagelijks leven: onze samenleving en economie kunnen alleen goed functioneren dankzij de inzet van mensen in de logistiek. Beide campagnes versterken elkaar in het zichtbaar maken van de cruciale rol van de sector én het brede carrièreperspectief.

Over de campagne

Wereldteam’ is ontwikkeld in opdracht van werkgeversorganisaties en vakbonden. Zij zetten zich gezamenlijk in voor een toekomstbestendige arbeidsmarkt. De uitvoering is in handen van Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) in samenwerking met communicatiebureau SteamTalmark en wordt mogelijk gemaakt door SOOB, het opleidingsfonds voor de sector. De campagne start op maandag 15 september en heeft een meerjarige looptijd.

Wat vind je van deze pagina?